Agenție de publicitate Iași | Marketing Online

  • Acasa
  • Despre noi
  • Servicii
    • Site de prezentare
    • Magazin online
    • Facebook Ads
    • Google Ads
    • Administrare Facebook
    • Administrare Instagram
    • Esti din Iasi daca
    • SEO
    • Branding
    • Grafica
    • Foto – Video
    • Gazduire Web
    • GDPR
  • Contact
Cere oferta
  • Home
  • Posts tagged "ieșean"
  • Page 16
17 iunie 2025

Tag: ieșean

Peste 250 de ieșeni mor anual din această cauză

marți, 25 iulie 2017 by administrator
Poluarea cauzată de autoturisme face ravagii la Iași. Peste 250 de ieșeni mor anual din această cauză. Piața mașinilor diesel se prăbușeste, dar România va resimiți șocul poluării prin migrarea spre est a mașinilor tot mai ieftine și de lux!
Europa impune măsuri drastice pentru producătorii mașinilor diesel, urmând ca acestea să fie scoase din producție. Pentru că poluează foarte mult cu PM 2.5, VOC, NOx, etc. Aceasta va duce la ieftinirea drastică a mașinilor, mai ales a celor de lux.

Capcana mașinilor second-hand

„România ar putea cădea într-o capcană prin achizițiile tot mai numeroase de mașini second sau chiar și noi de acest tip. Consecințele vor fi tragice dacă autoritățile nu vor lua măsuri radicale pe termen scurt și lung pentru încurajarea achizițiilor de mașini noi, electrice sau hibride, monitorizarea drastică a fiecărei mașini care circulă pe drumurile publice, interzicerea parțială sau totală a unor categorii de mașini prin oraș”, a punctat conf. univ. dr. Silviu Gurlui de la Facultatea de Fizică a Universității Alexandru Ioan Cuza (UAIC) din Iași.

Peste 250 de ieșeni mor anual din cauza poluării

Se cunoaște că 5% din afecţiunile cardiovasculare, urmate de cancer şi deces sunt atribuite poluării cu particulele PM2.5, iar păstrarea ritmului de poluare actual cauzează o creştere cu 6% a numărului deceselor. Cercetările arată că populaţia care trăieşte în vecinătatea străzilor cu trafic intens şi care suferă afecţiuni ale aparatului respirator cauzate de poluare, este mult mai mare în special pentru copii (15-35 %), cu vârsta de până la 17 ani (… şi care vor suferi de astm). Fiecare 10 µg/m3 PM10 conduce la o creştere a ratei de deces de 0.2–0.6%, în timp ce pentru PM2.5 rata de deces ajunge la 6–13% ! O scădere la un sfert a concentratiei particulelor PM2.5 ar duce la o creștere a speranței de viață cu până la 2 ani!

Presiunea economică asupra sistemului de sănătate

„În România, cheltuielile de spitalizare pentru fiecare pacient însumează 587 Euro pentru afecţiuni ale aparatului cardiovascular, respectiv 511 Euro pentru afecţiuni ale aparatului respirator. Reducerea numărului de spitalizări conduce la economii bugetare importante pentru sistemul de sănătate (economie de 1 milion de euro/pentru fiecare 2000 de spitalizări). Statistica pentru Iași: anual 250 de decese din cauza afecţiunilor cardio-respiratorii și cancer, respectiv cheltuieli de spitalizare de minim 130.000 Euro – tot din cauza poluării”, a mai adaugat profesorul Silviu Gurlui.
Sursă: BZI.RO
de ieșenidieselEsti din Iasiieșeanmasiniorasul Iasipoluarepoluarea din Iașisecond-hand
Read more
  • Published in Local
No Comments

Eroul ieşean, Florin Morariu face TERAPIE psihologică şi susţine ca nu a primit nici un sprijin din partea autorităţilor 

luni, 24 iulie 2017 by administrator

Eroul ieşean, Florin Morariu face TERAPIE psihologică şi susţine ca nu a primit nici un sprijin din partea autorităţilor.

Ieşeanul Florin Morariu care în urma înfruntării atacatorilor atentatului terorist de la Londra din 3 iunie a devenit faimos, atât pe reţelele de socializare cât şi în presă, declară ca nu a primit protectie şi suport nici din partea britanicilor şi nici a românilor.
Acesta declară că încă se reface după şocul psihologic şi încearcă să depăşească această trăire prin tratament de specialitate.

Ajuns în Iaşi, Florin îşi mărturiseşte nemulţumirile faţă de neîmplinirea promisiunilor făcute de autorităţi:

“Cu promisiuni şi vorbe şi doar vorbe şi doar vorbe…, sunt satul de vorbele lor. Toţi promit că îţi dau, îţi dau casă pe benefit (ajutoare sociale), îţi dau fel de fel. Până acum n-am primit nimic. Unde-s oamenii ăştia? Şi deja e o luna şi ceva. Ce facem, gata s-au spălat pe mâini toţi?”, a declarat pentru Ştirile TVR, Florin Morariu.

Imaginile filmate de romanul Florin Morariu în timpul atentatului de la Londra au făcut înconjurul lumii, iar pe brutarul din Iaşi l-au transformat într-un adevărat erou. El a fost dat exemplu şi de premierul Theresa May, într-un discurs pe care care l-a susţinut în parlamentul britanic.

Sursă: gazetaderomania.co.uk

erouEsti din IasiFlorin MorariuieșeanMihai Chiricaorasul IasiPrimaria Iasiterapie
Read more
  • Published in Local
No Comments

Povestea unui bărbat sărman care trudește încontinuu pentru a-i oferi fiicei sale o viață mai bună

luni, 24 iulie 2017 by administrator

Este povestea unui bărbat sărman, care lucrează ca gunoier și care muncește din greu în fiecare zi ca să-și poată ține copilul în școală, el neavând șansa de a frecventa studiile școlare în tinerețe.

Citiți și luați aminte. Ar trebui să luăm exemplu!

„Nu i-am spus niciodată fiicei mele care este meseria mea, pentru că n-aș vrea să-i fie rușine cu mine. Atunci când m-a întrebat ce lucrez, i-am spus, cu ezitare, că sunt muncitor.

Înainte să mă întorc acasă, obișnuiam să mă spăl în toaletele publice ca să nu dau de bănuit. Am vrut cu tot dinadinsul să-mi trimit fata la școală, să aibă parte de o educație cât mai bună.

Mi-am dorit din tot sufletul să aibă în viață o atitudine demnă și să nu se simtă inferioară altor oameni. Pe mine, oamenii m-au umilit mereu. Am investit toții bănuții adunați din munca pentru educația fetei mele. Nu mi-am cumpărat niciodată o cămașă nouă ca să-i pot lua ei cărți și caiete. Tot ce mi-am dorit eu de la ea, a fost să mă respecte.

Cu o zi înainte de încheierea perioadei de înscriere la facultate, nu reușisem încă să strâng toții banii necesari achitării taxei de înscriere. Nu am putut să lucrez în acea zi. Stăteam așezat lângă tomberoanele de gunoi și îmi ascundeam lacrimile de colegii mei. Eram privit de toți, dar nimeni nu s-a apropiat să stea de vorbă cu mine. Dădusem greș și eram deznădăjduit.

Citește aici și povestea celor doi lupi, care îți va schimba complet modul de gândire!

Mi-era teamă de discuția pe care urma s-o port cu fiica mea, pentru că nu știam ce răspuns aveam să-i dau pentru neachitarea taxelor de înscriere. M-am născut într-o sărăcie lucie. Eram convins că oamenii săraci nu își pot depăși condiția indiferent de cât ar lupta.

Într-un final, colegii de serviciu au intrat în vorbă cu mine și, printre altele, m-au întrebat dacă îi privesc ca pe proprii mei frați. Înainte să apuc să scot vreo vorbă pe gură, mi-au înmânat întreg venitul lor pe o zi. Nu au acceptat un refuz, așa că am primit banii salvatori. În acea zi m-am întors acasă fără să fac baie înainte, m-am întors ca un gunoier… Când fiica mea m-a văzut, a rămas uimită și nu înțelegea mai nimic.

După ce i-am explicat, m-a luat în brațe, m-a strâns tare și mi-a zis : TE IUBESC TATI și nu îmi este rușine cu tine, pentru că tu ești tăticul meu care m-a crescut și care a avut grijă de mine și te asigur tati că după ce voi termina studiile, vei fi mândru de mine și ne vom da datoriile înapoi!

Iată că fiica mea va termina foarte curând studiile universitare, este foarte apreciată și deja a fost angajată la o firmă mare, unde câștigă foarte bine, chiar dacă lucrează deocamdată cu jumătate de normă, până la terminarea facultății. Împreună, am reușit să-i răsplătim pe cei care ne-au ajutat să depășim obstacolul financiar în acel moment de cumpănă. Avem grijă de ei acum așa cum și ei au avut grijă de noi atunci. Ne considerăm foarte norocoși…

Astăzi, cumva nu mă mai consider un om sărac. Cum poate fi oare sărac un om care are asemenea copil?”

Acest bărbat luptător, care i-a acordat atât de mult ajutor ficei lui, este un exemplu pentru noi toți.

TRIST DAR ADEVĂRAT – Uneori uităm să le fim recunoscători părinților pentru sacrificiile pe care le fac astfel ca noi să ne bucurăm de o viață mai bună!

Sursă: secretele.com

bărbat sărmanEsti din Iasigunoierieșeanorasul Iasi
Read more
  • Published in Povestea zilei
No Comments

Coşmar pentru viitorii şoferi. Interval exorbitant de timp între şcoală şi examenul auto

luni, 24 iulie 2017 by administrator

Modul de organizare a şcolilor de şoferi, legislaţia, rata reușitei şi intervalul mare de timp între şcoală şi examenul auto au generat discuţii aprinse între membrii Comisiei de Dialog Social din cadrul Prefecturii Iaşi. O primă nemulțumire a fost expusă de Antonio Marcelli, președintele Asociației Profesionale a Formatorilor Auto Pro Safe Drive din Județul Iași. Revolta acestuia este din cauza faptului că Ministerul Transporturilor obligă instructorii auto, aceștia fiind înregistrați ca peroane fizice autorizate, să aibă aceeași dotare ca orice școală auto.

O altă problema ar mai fi că îi și obligă să aibă o rată de promovare de cel puțin 40% la examenul prin care se obține permisul auto, insă fără a face deosebire între categoriile pe care le vizează cursanții.

Un studiu făcut de Direcția Regim de Permise și înmatriculare Vehicle (DPRCIV) arată că anul trecut în județul Iași funcționau 47 de școli de șoferi cu o promovabilitate de 28.75% astfel încadrându-se  în rândul celor mai mici din țară. 

Făcând o paralelă între școlile de șoferi din Iași o promovabilitate de 100% s-a înregistrat doar la o școala cu 2 cursanți, în timp ce, la polul opus se afla una cu o rată a promovării de 9.72%, la o școală cu 72 de cursanți. Această rată este influențată și de perioada de 3-4 luni de așteptare pentru a susține examenul auto, susține Marcelli.

„Cursații sunt slab pregatiți!”

Comisarul șef Vasile Zancornea a fost intru totul deacord cu afirmația facută de prefectul Marian Șerbescu: „Așadar, procentul mic de admiși este dat de slaba pregătire a cursanților” adăugând că interesul majorității cursanților este acela de a folosi actul in sine, permisul, in scopuri cum ar fi completarea unui CV și nu să conducă.

Comisarul Vasile Zacornea a mai explicat că, până acum un an când se renunțase la proba teoretică dacă un candidat pica la cea practică, timpul de așteptare între cele doua examene era de 30 de zile.

Șeful de la Permise Auto a precizat că în aceste condiții numărul de examinați a crescut foarte mult și ar trebui stabilit un echilibru între numărul acestor și numărul examinatorilor. Am solicitat acest lucru de zeci de ori” spune acesta..

Și profesorul de legislație și totodată psihologul Emil Forst face o afirmație cu privire la această problemă:”E o problemă socială serioasă și pentru ca lucrurile să mearga bine, pe lângă angajarea de personal trebuie îndeplinite trei condiții: școlile de șoferi să-și facă datoria, la fel și serviciul de examinare, iar legislația să fie modificată„.

Alte păreri

În opinia Violetei Amariei, președintele Confederației Sindicatelor Democratice din România, indiferent de cum se organieaza instructorii auto (PFA sau în școli) trebuie să existe aceleași condiții, exact cum instituțiile de stat și private se ghidează după aceleași reguli.

Citește și Cine răspunde pentru criminalii din trafic?

În această discuție a intervenit și George Albulescu, inspectorul șef al ITM, afirmând:

„Dacă dumneavostră doriți să desfășurați o activitate care impune înființarea unui SRL, înființați SRL-ul. Nu vă înregistrați ca PFA și apoi să vă plângeți că nu vă dă voie să vă angajați instructori”.

Antonio MarcelliEsti din IasiExamenul autoieșeanMarian ȘerbescuMihai Chiricaorasul IasiPrimarulscoala de soferissoferiVasile Zancornea
Read more
  • Published in Info Trafic
No Comments

“Înainte să nasc, soţul mi-a zis că nu mă mai iubeşte”

luni, 24 iulie 2017 by administrator

“Înainte să nasc, soţul mi-a zis că nu mă mai iubeşte”. O femeie a ținut să-și scrie povestea pe rețelele sociale pentru a aminti tuturor că fericirea vine din interior, nu exterior.

“O vilă mare, o pisicină în curte, două mașini frumoase în fața casei și așteptând primul copil. După 9 ani de căsnicie, aveam totul. Cel puțin așa credeam.
Mai aveam două zile și urma să nasc, când o discuție cu soțul meu m-a dărmat complet.
– Vreau să fiu alături de copil, dar să știi că nu te mai iubesc.

Nu-mi venea să cred ce aud. Observasem că se îndepărtase de mine în timpul sarcinii, dar mă gândeam că doar îi este frică de noua lui meserie, cea de tătic.

Mi-a spus că avusese o aventură acum cinci ani și că de atunci și-a dat seama că nu mai simte nimic pentru mine. M-am gândit la copilul meu și i-am spus că îl iert și că trebuie să încercăm să ne salvăm căsnicia.

Înainte să nasc aveam tot felul de sentimente. Eram entuziasmată că îl voi cunoaște pe cel mic, dar îmi era frică de soarta căsniciei mele.
Cosmin s-a născut într-o vineri, în iunie. Era așa frumos și inocent. Nu știa ce haos e în viața mamei lui. Cred că avea vreo patru luni când mi-am dat seama de adevăratul motiv al soțului meu. Avea o aventură de când rămăsesem însărcinată și aceasta continua. Mi-am luat copilul de cinci săptămâni și am lăsat în urmă și piscina și vila și visele mele.

Ne-am mutat într-o garsonieră minusculă. Nu m-am simțiti niciodată atât de singură și compleșită de necazuri. Eram disperată.

Nu-l lăsam pe Cosmin să mă vadă plângând. Mă ascundem în baie.

Cosmin avea vreo patru luni când am ajuns la capătul puterilor. M-am certat groaznic cu tatăl copilului meu. M-am ascuns în baie, m-am așezat în poziția fetală și mi-am zis că nu vreau să mai trăiesc. A urmat o liniște groaznică. Nici nu știu cum am stat pe jos în baie cu lacrimile șiroind pe obraji, dar la un moment dat am găsit o putere în mine cum nu credeam că există. M-am descis să îmi iau viața în mâini, să nu-l las pe fostul soț să îmi afecteze viața. Mi-am dat seama că acordasem prea multă atenție slăbiciunilor mele și ajunseseră să îmi conducă viața.

Mi-am făcut bagajele, am luat copilul și am plecat la fratele meu. pe drum mi-am dat seama cine era motivul pentru această putere, copilul meu. El mi-a dat putere să continui, să mă trezesc în fiecare dimineață. Mi-am dat seama că fericirea mea vine din interior.

E o lecție pe care trebuie să o învețe oricine. Eu făcusem greșeala să îmi bazez identitatea pe căsnicia mea, pe lucrurile materiale din jurul meu. Eu am învățat că eu sunt responsabilă pentru fericirea mea.”

Sursă: Unica.ro 

Sursă foto 123rf

Esti din Iasifemeieieșeannastereorasul Iasipovestesoțul
Read more
  • Published in Povestea zilei
No Comments

Monstruozitatea de la medicină și alte controverse ce țin de statuile din Iași

luni, 24 iulie 2017 by administrator

În Iași sunt aproape 600 de statui, monumente de for public și busturi, dar majoritatea nu cunosc care sunt cele mai vechi statui din Capitala Moldovei, cu ce fonduri au fost realizate, la dezvelirea căror monumente a participat și regele Carol I, care este elementul ce spulberă zvonul că în fața Palatului Culturii n-ar fi Ștefan cel Mare, ci un cneaz polonez, ce este Monstruozitatea de la medicină și alte controverse, de aceea dezvăluirile urmează în cele câteva rânduri ce țin de istoria Iașiului.

Primul monument
Sângele fierbinte al moldovenilor s-a manifestat încă de la primul monument ridicat vreodată din Iași, Obeliscul cu lei din Parcul Copou. Acesta este considerat de altfel cel mai vechi monument de for public din Vechiul Regat. E drept, unii spun că cel mai vechi este de fapt Crucea lui Ferentz, care îl precedă cu câteva decenii.

Discuția pe această temă e amplă, pentru că alții spun că la urma urmei, Crucea nu e propriu-zis un monument. Nu intrăm însă în această discuție, ci așteptăm ca specialiștii să se hotărască.

Construirea Obeliscului a început în 1834, fiind menit să simbolizeze adoptarea Regulamentului Organic, prima Constituție a Moldovei. Cei patru lei simbolizează Puterea suzerană, Turcia, Puterea protectoare, Rusia și Puterile garante ale autonomiei Moldovei, Anglia și Franța. Proiectul a fost făcut de Gheorghe Asachi, obeliscul fiind construit cu piatră de Șcheia și Iacobeni.

Subscripție publică

Primii bani i-a dat domnitorul Mihail Sturdza, urmând ca restul să se strângă prin subscripție publică. Care a fost o problemă, pentru că ieșenii au refuzat cu îndârjire să contribuie. Nu că târgoveții ar fi avut vreo problemă să dea bani pentru o construcție.

În fond, moldoveanul donează cu plăcere pentru ridicarea unei biserici. Doar că Iașiul abia scăpase de ocupația „binevoitoare” a armatei ruse, care a zăbovit aici timp de cinci ani, după victoria în războiul cu turcii din 1828-1829.

Timp de cinci ani, ieșenii au suportat din banii lor întreținerea unei armate care oricum rechiziționa ce voia și dicta ce-i trecea prin cap. La retragerea armatei ruse, în 1834, contele Kiseleff, care o conducea, propunea țarului nici mai mult, nici mai puțin, decât anexarea celor două principate române. Doar conjunctura externă a făcut ca acest lucru să nu se întâmple.

Rușii au distrus lespezile

Ieșenilor numai să contribuie la construirea unui monument închinat rușilor nu le ardea. Așa că cei 2.225 de galbeni necesari pentru ridicarea Obeliscului au fost strânși prin contribuția mai mult sau mai puțin voluntară a clerului și marii boierimi. Ieșenii nici n-au vrut să audă. Ironia istoriei face ca monumentul, unul din cele mai frumoase din Iași, la urma urmei, să fie vandalizat tocmai de cei în cinstea cărora a fost ridicat. În al doilea război mondial, trupele sovietice care ocupaseră Iașiul, au distrus lespezile de marmură care erau așezate pe laturile soclului.

Două zile de serbări

Controversat este și un alt simbol al Iașiului, statuia lui Ștefan cel Mare din fața Palatului Culturii. Spre deosebire de Obeliscul cu lei, statuia lui Ștefan a fost dorită de ieșeni. Planurile au fost făcute de același Asachi, la 1856.

Postelnicul Gheorghe Asachi era unul dintre cei mai vehemenți oponenți ai unirii cu Muntenia și susținător înfocat al independenței Moldovei. Statuia era menită tocmai să însuflețească spiritul separatist moldovean.

Evenimentele s-au derulat însă cu rapiditate, iar proiectul a fost părăsit temporar. A fost reluat în 1874, la împlinirea a 370 de ani de la moartea lui Ștefan, iar cei 135.000 de franci necesari au fost strânși în timp record. Lucrarea a fost încredințată celui mai bun sculptor de statui ecvestre al epocii, Emmanuel Frémiet, iar statuia a fost expusă în 1882 la Salonul de sculptură de la Paris, culegând aprecierile unanime ale publicului.

Dezvelirea statuii la Iași, în 1883, a prilejuit două zile de serbări, în prezența familiei regale, Carol I oferind Iașiului și cele două tunuri, captură din Războiul de Independență.

Cneaz polon?

Iar de aici începe legenda. Mihai Eminescu a scris special pentru inaugurare celebra sa „Doină”. N-a mai citit-o însă atunci. Unii spun că din cauza bolii. Alții, că a fost indignat de aspectul statuii, care numai a domnitor moldovean nu semăna.

De altfel, Eminescu avea să citească „Doina” în aceeași seară, dar la Junimea, nu în fața statuii. Problema lui Ștefan cel Mare este că nu prea seamănă, într-adevăr, cu imaginea pe care i-o știm acum, iar legenda spune că statuia ar fi de fapt a unui cneaz polon și a fost încurcată, din greșeală. La acea epocă însă, nimeni nu prea știa cum arăta Ștefan cel Mare, de fapt.

Asachi se inspirase din descrierile din Letopisețul lui Ureche și din fresca bisericii de la Rădăuți. Sculptorului nu i s-a putut oferi un model al coroanei lui Ștefan, așa că a făcut și el ce a putut. L-a încoronat pe Ștefan cu o coroană de tip catolic, cu cruci având aceeași lungime a brațelor.

Explicația calului

De aici probabil și legenda, respinsă acum ferm de istorici. Frémiet mai avea, într-adevăr, niște comenzi de onorat în paralel. Două statui ecvestre realizate de acesta, a regelui polon Władysław Jagiełło și a luptătorului pentru independența Poloniei, Tadeusz Kościuszko, împodobesc de altfel Cracovia. Doar că cele două seamănă și mai puțin cu Ștefan.

Apoi, mai există un mic amănunt, care ține de tradiția statuilor ecvestre. În general, dacă persoana reprezentată în statuie a murit de moarte bună, calul este reprezentat cu toate picioarele pe pământ. Dacă a murit în luptă, calul este reprezentat cabrat, cu ambele picioare din față ridicate. Dacă a murit rănit sau asasinat, este ridicat doar un picior din față al calului, de regulă dreptul. Władysław Jagiełło și Tadeusz Kościuszko au murit de bătrânețe. Ștefan cel Mare și-a purtat zeci de ani rana de la picior, căpătată la asediul Chiliei.

În patru decenii

Controversată a fost și statuia lui Alexandru Ioan Cuza din Piața Unirii, între nașterea ideii și inaugurare trecând aproape patru decenii. Ideea a fost lansată în 1873, imediat după moartea fostului domnitor, liderul inițiativei fiind boierul Grigore Ghica-Deleni.

Abia în 1904 însă a fost lansată subscripția publică, dorindu-se inaugurarea staturii în 1909, la împlinirea unei jumătăți de secol de la Mica Unire. Subscripția a mers însă extrem de greu, până în 1909 strângându-se mai puțin de un sfert din suma necesară. Principalul motiv a fost tocmai reticența ieșenilor, firi aprige, după cum știm.

Detronarea lui Cuza a fost celebrată la Iași cu trei zile de serbări publice, artificii și mese întinse pe străzi. Iașiul suferise enorm în urma pierderii statutului de capitală, așa că ieșenii nu aveau multe motive să-l iubească pe primul domnitor al României. Mulți dintre cei care sărbătoriseră căderea lui Cuza în 1866 trăiau încă în 1909.

În fața hanului

Apoi, nici guvernul epocii, condus de Dimitrie Sturdza, nu era încântat de ideea unei astfel de statui. Sturdzeștii pierduseră tronul Moldovei în 1859 tocmai în fața lui Cuza, deci nici urmașii lor nu-l iubeau. Norocul celor care doreau monumentul a fost că sculptorul Raffaello Romanelli era un filantrop.

A acceptat să facă statuia pentru aproape 100.000 de lei, în loc de 300.000 de lei cât ar fi costat de fapt. În plus, el făcuse și statuile care decorează Peleșul, așa că era agreat de Casa Regală. Cei 20.000 de lei care mai trebuiau peste suma strânsă prin subscripție, au fost de altfel donați de însuși regele Carol I, care-l disprețuia din inimă pe Cuza.

Tot regele a intervenit și pentru aprobarea amplasamentului actual, în locul piațetei din fața Hotelului Continental, unde hotărâse Primăria să fie așezată statuia. Distanța de 100 de metri era esențială. Pe atunci, în sudul actualei Piețe a Unirii, încă exista hanul lui Petrea Bacalu, în fața căruia se jucase pentru prima oară Hora Unirii la Iași.

Patria Mumă

Mai puțin cunoscută, dar nu mai puțin controversată, este o altă lucrare sculpturală, dăruită Iașului acum 80 de ani, Monumentul Unirii, din fața Universității de Medicină și Farmacie. Monumentul a fost realizat în 1927, de prințesa Olga Sturdza, una din marile figuri ale Iașului interbelic. Urmașă a prinților Mavrocordat și căsătorită cu nepotul lui Mihail Vodă Sturdza, prințesa fondase în timpul primului război mondial Societatea pentru ocrotirea orfanilor de război.

În 1918, a înființat în palatul familiei de la Miroslava un orfelinat, transformat ulterior într-o Școală superioară de agricultură, înzestrată cu 100 ha de teren arabil. Monumentul Unirii o reprezenta pe Patria Mumă, în uniformă și cu cască soldățească pe cap, strângând la piept trei copii, simbolizând Basarabia, Bucovina și Transilvania, alipite României după Marele Război.

Un al patrulea copil îi simbolizează pe românii rămași în afara granițelor României Mari. Gazetarii epocii spuneau că de fapt chipul României este cel al Reginei Maria, cei trei copii sunt prințesele Mărioara, Elisabeta și Ileana, iar copilul din afara grupului, prințul Mircea, al treilea băiat al regelui Ferdinand, mort la doar trei ani, de tifos, în plin război.

Refăcută

Statuia a fost criticată de la început, în ce privește concepția grupului statuar. Presa vremii o numea „o lucrare culinară de frișcă. Se cunoaște mâna unei femei. Reprezintă grupul celor cinci dosuri”. Așezat inițial pe amplasamentul actualei statui a lui Eminescu de la Fundație, monumentul a fost distrus în 1947, la ordinul ocupanților sovietici. A fost refăcut din inițiativa fostului primar Constantin Simirad, după fotografii de epocă.

A fost criticat din nou, un articol de acum vreo 12 ani numindu-l monstruozitatea de la medicină  asemânând chipul României cu un pompier și apreciind că monumentul refăcut nici măcar nu respectă cu fidelitate originalul, grupul prezentând probleme de perspectivă. Poate amuzant, nici numele piațetei nu e clar. Sub soclu este reprezentată harta României Mari, iar în apropierea statuii este aprinsă o flacără veșnică închinată eroilor neamului.

Totuși, numele oficial al locului nu este „Piața Națiunii”, așa cum se voise inițial, ci „Piața Națiunilor”.

 

Constantin SimiradEminescuEsti din IasiGheorghe AsachiieșeanmedicinaMoldovamonumenteMunteniaorasul IasiPalatul CulturiiPiata NatiuniiPiata natiunilorstatuistatuia lui stefan cel mare
Read more
  • Published in Cultură
No Comments

Alimentarea cu energie elctrică va fi întreruptă azi de Delgaz Grid

luni, 24 iulie 2017 by administrator

Alimentarea cu energie electrică va fi întreruptă de Delagaz Grid (fosta E.ON Distribuție) pe mai multe străzi din Iași, precum și în mai multe localități din județ.

Astfel, azi, 24.07.2017, între orele 08:00-16:00, pentru efectuarea unor lucrări în rețeaua electrică de medie tensiune, funcizare energiei va fi întreruptă pe străzile: Splai Bahlui Stâng, Merilor, Alexandru, Ipsilanti Vodă, Semnului, Funcționarilor, Podul de Piatră, Bălți, Gospodari, Iancu Bacalu și stradela Uzinei.

Totodată, azi între orele 8:00-16:00 furnizarea energiei va fi întreruptă în vederea efectuării unor lucrări de reparații în comuna Ciortești. Astfel de lucrări se desfășoară și la rețeaua electrică de joasa tensiune în localitatea Cârjoaia, comuna Cotnari.

Vezi și https://www.estidiniasi.ro/program-si-preturi-stranduri-iasi/

Mai mult, în scopul efectuării unor lucrări în instalațiile elctrice va fi întreruptă alimentarea cu energie electrică in intervalul 24.07.2017-27.07.2017 între orele 09:00-17:00 în vederea efectuării unor lucrări de modernizare la rețeaua electrică de joasă tensiune în localitatea Butea.

Energia electrică va fi întreruptă și în data de 24.07.2017 între orele 09:00-17:00 pentru efectuarea unor lucrări importante de reparații în localitatea Negrești, Bogdănești și Scopoșeni din comuna Horlești, precum și în localitahttps://www.bzi.rotea Vorovești din comuna Miroslava, dar și în localitatea Cucuteni și Lețcani din comuna Lețcani.

Sursă: bzi.ro

E-onenergie electricăEsti din Iasiieșeanorasul Iasi
Read more
  • Published in Social
No Comments

Criza de sânge te poate afecta și pe tine. Donează!

luni, 24 iulie 2017 by administrator

 

Criza de sânge din spitalele ieșene nu mai este de mult o noutate. Fie că este vorba de o intervenție chirurgicală programată, fie de o urgență, povestea se repetă identic, centrul de transfuzii nu are suficient sânge în stoc, iar ieșenii se văd nevoiți a apela la grupurile de socializare pentru a aduna donatori, însă nu mulți stiu de existența unei platforme special dedicată acestei probleme.

Criza de sânge are o rezolvare. Și eu Donez!

Și eu Donez este o platforma dedicată oferirii de ajutor în cazuri de maximă necesitate, oferind posibilitatea de a face o solicitare de sânge la nivel național. Noutatea adusă de aceasta constă în aplicația disponibilă pentru telefoanele mobile, care permite donatorilor să primească alerte referitoare la cazurile urgente, grupa de sânge necesară și localizarea celui mai apropiat centru de tranfuzii.

Ce condiții trebuie să îndeplinească donatorii de sânge

Donatorul de sânge este orice cetățean român cu domiciliul în România sau orice cetățean al UE care are reședința în România, este sănătos și se supune regulilor de prelevare a sângelui. Alte condiții, conform Centrului de Transfuzii Sanguine București, România:
– vârsta cuprinsă între 18-60 ani;
– greutate peste 50 Kg;
– puls regulat, 60 -100 bătăi/ minut;
– tensiune arterială sistolică între 100 și 180 mmHg;
– să nu fi suferit în ultimele 6 luni intervenții chirurgicale;
– femeile să nu fie: însarcinate, în perioada de lăuzie, în perioada menstruală;
– să nu fi consumat grăsimi sau băuturi alcoolice cu cel puțin 48 de ore înaintea donării;
– să nu fii sub tratament pentru diferite afecțiuni: hipertensiune, boli de inimă, boli renale, boli psihice, boli hepatice, boli endocrine;

Criterii de excludere permanentă

Nu pot dona sânge persoanele care suferă de afecțiuni cardiovasculare (inclusiv hipertensiune arterială cronică în tratament, angină pectorală), traumatisme craniene cu sechele, etilism cronic, schizofrenie, epilepsie, hepatită cronică, ciroză hepatică, sifilis, pancreatită, cancer, leucemii, diabet zaharat, tuberculoză, hiperlipidemie, astm bronşic, alergie severă, boli endocrine, lupus eritematos diseminat și alte colagenoze, psoriazis generalizat, persoanele pensionate medical, indiferent de diagnosticul de pensionare.

Criterii de excludere temporară

– boli infecţioase (gripă, infecții bacteriene);
– anemie; examinare endoscopică, transfuzii, intervenții chirurgicale, tatuaje, contact apropiat cu persoane cu hepatită, HIV;
– vaccinări; sarcină, alăptare; tratamente dentare;
– consum de alcool în ultimele 24 de ore;
– consum de medicamente.

Unde donăm

Centrul Regional de Transfuzii Iași se află pe Strada Nicolae Bălcescu nr. 21, mai sus de Spitalul Clinic Județean de Urgențe Sf. Spiridon.

 

Sursa: sieudonez.ro

Centrul de Transfuzie Sanguina Iasicriza de sangeEsti din IasiIasiieșeanorasul IasisangeȘi eu donez
Read more
  • Published in Sănătate
No Comments

IMPRESIONANT! Steagul Iașiului, la înălțime!

luni, 24 iulie 2017 by administrator
Sebastian Agafiti steagul Iasiului

Sebastian Agafiți, alpinistul ieșean cu țeluri impresionante!

Alpinistul ieșean Sebastian Agafiți și-a stabilit, în urmă cu ceva timp, un țel destul de ambițios: cucerirea vârfului Elbrus, situat în sudul Rusiei, la granița cu Georgia, acesta reprezentând cel mai înalt pisc al Europei – 5 642 de metri altitudine! Tânărul alpinist a primit în prealabil steagul orașului, în cadrul unei întâlniri care a avut loc la Palatul Roznovanu, sediul primăriei Iași.

Astfel, în ziua de marţi, 11 iulie 2017, la ora 11:43 (fusul orar al Georgiei), alpinistul ieşean Sebastian Agafiţi, și-a îndeplinit obiectivul, împreună cu ceilalţi membri ai expediţiei “Sky is the limit”. Ceilalți membri ai echipei lui Sebastian Agafiți au fost alpiniştii polonezi Arkadiusz Dybiec, Krzysztof Sabacinski şi Anna Kozuch.

Citește și Cum să te răcorești SĂNĂTOS în zilele toride de vară

Steagul Iașiului este arborat pe mai multe vârfuri muntoase impunătoare

Plecat spre vârf în noaptea de luni spre marți, la ora 1:00, tânărul a parcurs impresionantul urcuș în 10 ore și 30 de minute, vremea fiind în mare parte favorabilă, cu excepția vântului destul de puternic. El a arborat steagul Iaşului pe piscul caucazian.

La scurt timp, nici mai mult, nici mai puțin de o săptămână, în ziua de marţi, 18 iulie, Sebastian Agafiţi a îndeplinit şi al doilea obiectiv al expediţiei „Sky is the limit”, atingând vârful Kazbez (5.033 de metri altitudine).

Alpinistul ieșean nu este la prima încercare de a cuceri un masiv muntos. În această primăvară, tânărul a urcat pe mai multe vârfuri din România: Moldoveanu (2 544 m), Peleaga (2 509 m), Omu (2 505 m), Pietrosul Rodnei (2 300 m), La Om (2 238 m), Toaca (1 904 m), Poieniţa (1 438 m), arborând steagul Iaşului pe toate aceste culmi.

Sebastian Agafiţi a revenit victorios la Iaşi în duminica aceasta, la data de 23 iulie 2017.

sursa: curierul-iasi.ro

alpinismElbrusEsti din IasiIasiieșeanmunți Europaoameni din IasiSebastian Agafițivârful Elbrus. steagul Iașiului
Read more
  • Published in Sport
No Comments

Cine răspunde pentru criminalii din trafic?

duminică, 23 iulie 2017 by administrator

Ne-a fost dat ochilor să vedem în decursul acestui an nenumărate accidente mortale. Întrebarea noastră este… Cine răspunde pentru criminalii din trafic? Câțiva ani de pușcarie nu ne încălzește cu absolut nimic.

Modul de organizare a şcolilor de şoferi, legislaţia şi intervalul mare de timp între şcoală şi examenul auto au generat discuţii aprinse între membrii Comisiei de Dialog Social din cadrul Prefecturii Iaşi.

 

* Pe plan local, autorităţile admit că nu pot lua nicio măsură pentru îmbunătăţirea acestei activităţi

* Judeţul Iaşi este penultimul în ţară la cifra celor care promovează examenul auto

Anul acesta, în urma controalelor Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, o şcoală de şoferi a rămas fără autorizaţie din cauza neregulilor depistate, iar în alte unităţi de instruire auto orele nu se efectuau, deşi erau trecute pe hârtie

Situaţia şcolilor de şoferi din judeţul Iaşi a fost una din cele mai sensibile teme dezbătute anul acesta în cadrul şedinţelor Comisiei de Dialog Social din cadrul Prefecturii Iaşi. Reprezentanţii instructorilor auto din judeţ, prin vocea Asociaţiei profesionale a formatorilor auto Pro Safe Drive Iaşi, trag un semnal de alarmă cu privire la imaginea judeţului şi la problemele care influenţează negativ securitatea rutieră.

Aceştia consideră că Ministerul Transporturilor nu se implică în mod real în securitatea rutieră.

„Şcolile de şoferi trebuie să raporteze Ministerului Transporturilor coeficientul de promovabilitate înregistrat. Dacă în Iaşi acesta este sub 30%, şcolile de şoferi din Iaşi raportează procente de 75%, 80% sau chiar 90%. Probabil că aceste raportări rămân undeva prin sertare, fără a fi analizate, şi rămân fără niciun fel de urmări. La ora actuală, în Iaşi, programările pentru examene au ajuns, practic, până în luna noiembrie, ceea ce reprezintă o problemă serioasă. Fără a lua în discuţie toate cauzele, la o analiză mai atentă se observă că mulţi din cei care se prezintă la Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) sunt la al doilea sau al treilea examen”, a declarat Antonio Marcelli, preşedintele Asociaţiei profesionale a formatorilor auto Pro Safe Drive Iaşi.

Acesta mai subliniază faptul că timpul dintre absolvirea şcolii şi momentul susţinerii examenului auto este mult prea mare.

„Dacă aceşti timp, în cazul Iaşiului, ajung la 3-4 luni, este evident că elevul îşi pierde din capacităţile pe care le avea la terminarea pregătirii. Conform dispoziţiilor legislative ale Ministerului Transporturilor, o grupă de elevi dintr-o şcoală de şoferi poate avea 40 de persoane, contrar oricăror principii pedagogice, iar orice persoană poate ajunge profesor de legislaţie rutieră într-o şcoală de şoferi, după ce a parcurs doar 12 ore de psiho-pedagogie. Cred că suntem singura ţară din Europa unde cineva poate ajunge profesor cu o asemenea pregătire”, au mai precizat reprezentanţii Asociaţiei profesionale a formatorilor auto Pro Safe Drive Iaşi.

Evaluarea cursanţilor, o altă problemă

După evaluarea făcută la absolvirea şcolii de şoferi, urmează o evaluare făcută de către DRPCIV, la examenul pentru obţinerea permisului de conducere. Aici, reprezentanţii formatorilor auto identifică alte nereguli.

„Există probleme, atât la evaluarea teoretică, dar şi la cea practică. Evaluarea teoretică se face pe calculator, prin rezolvarea unui chestionar. Aceste chestionare nu sunt corect alcătuite, alternând întrebări foarte simple cu altele exagerat de dificile. Fără să intrăm în amănunte, să spunem doar că unele întrebări de prim ajutor stârnesc ilaritate printre medici, iar unele întrebări de mecanică, fără nicio utilitate reală, pot fi rezolvate doar de specialist în domeniu. În ceea ce priveşte evaluarea practică, se constată lipsa unor proceduri clare, a unor criterii bine definite de examinare şi o pregătire superficială a evaluatorilor, în special celor nou veniţi în sistem”, au mai adăugat reprezentanţii asociaţiei.

Amenzi usturătoare pentru şcolile de şoferi

Nenumărate nereguli în activitatea şcolilor de şoferi au fost descoperite de Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), în cadrul unor acţiuni desfăşurate la nivelul judeţului Iaşi. În prezent, în judeţul Iaşi sunt 11 institute de Formare Profesională în Transporturi, din care 9 în Iaşi şi două în Paşcani.

„Trebuie să recunoaştem că în privinţa procesului de pregătire profesională există mari diferenţe între aceste instituţii. După cum se constată şi în domeniul şcolilor de şoferi, ca şi în învăţământ în general, există unităţi de elită, unităţi mai bine cotate sau mai slab cotate. Se pare că, în curând, procesul de pregătire din aceste institute va fi monitorizat pe baza unui program de calculator, asemenea şcolilor de şoferi. La ora actuală, ISCTR nu are acces la baza de date oferită de aceste programe”, a declarat Cristian Afloroaie, inspector coordonator judeţean în ISCTR.

În privinţa şcolilor de şoferi, acesta spune că poziţia ocupată de judeţul Iaşi în clasamentul eficienţei acestor unităţi de pregătire a viitorilor conducători auto, aflându-se pe penultimul loc în ţară, este îngrijorătoare.

Reprezentanţii ISCTR spun că de vină pentru această situaţie este planul de învăţământ şi programele şcolare, legislaţia, cazuri în care, deşi pe caietul cursantului orele sunt trecute, în realitate nu sunt efectuate, şcoli care trimit elevii la examenul teoretic fără să aibă orele practice efectuate, durata orelor de conducere nu este respectată, iar examenele de absolvire la încheierea pregătirii şcolare nu se fac ori sunt superficiale.

În 2016, ISCTD a efectuat 46 de controale la sediile şcolilor de şoferi, fiind constatate şi sancţionate 6 abateri cu un cuantum de 26.250 lei, iar în 2017 au fost deja efectuate 12 controale, care s-au materializat într-o amendă de 6.000 de lei şi retragerea autorizaţiei pentru o şcoală de şoferi.

***

Unul dintre cele mai grave incidente petrecute pe străzile Iaşiului a fost provocat de Claudiu Paşnicu, în luna februarie, în Podu Roş. Fără nicio explicaţie, acesta a depăşit neregulamentar o coloană de vehicule, aflată în aşteptare la semafor, şi a intrat cu viteză în intersecţie, pe culoarea roşie a semaforului, unde s-a izbit violent cu un alt autoturism, provocând moartea a două persoane. Acesta este unul din cazurile în care examenele auto ar trebui să practice o evaluare psihologică mai amănunţită a candidaţilor pentru obţinerea permisul

Sursă: Evenimentul.ro

accidenteCriminalicriminalii din traficEsti din Iasiieșeanorasul IasiScoala de soferisoferiTrafic
Read more
  • Published in Info Trafic
No Comments
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

Contact

0749 314 463
0752 134 074
contact@estidiniasi.ro

Informații

Termeni si conditii
Politica Cookie

Program

Luni-Vineri: 09.00-17.00
Sâmbătă: Închis
Duminică: Închis

Link-uri externe

ANPC
Sol. Litigii

© 2020. Toate drepturile rezervate. Site creat de Esti din Iasi

TOP