Agenție de publicitate Iași | Marketing Online

  • Acasa
  • Despre noi
  • Servicii
    • Site de prezentare
    • Magazin online
    • Facebook Ads
    • Google Ads
    • Administrare Facebook
    • Administrare Instagram
    • Esti din Iasi daca
    • SEO
    • Branding
    • Grafica
    • Foto – Video
    • Gazduire Web
    • GDPR
  • Contact
Cere oferta
  • Home
  • Info Trafic
  • Archive from category "Info Trafic"
  • Page 2
16 iunie 2025

Category: Info Trafic

Terifiant! Un tânăr face pușcărie de la o palmă!

joi, 02 noiembrie 2017 by administrator

Pentru că nu a reuşit să îşi stăpânească nervii în trafic în faţa unui şofer necunoscut inofensiv, care i-a spus „Aşa sunteţi voi, ăştia din Italia“, un ieşean de 21 de ani a ajuns la puşcărie. Tânărul, aflat la volanul unei maşini de Italia, a avut un conflict banal cu un şofer de 63 de ani, după o depăşire, în urma căruia l-a lovit pe sexagenar cu palma. Ceea ce părea o simplă încordare de muşchi s-a transformat într-o tragedie. Victima a căzut cu capul de asfalt şi, după mai multe zile, a murit la spital. Tânărul orgolios se află acum în arest, fiind condamnat de prima instanţă la cinci ani de puşcărie, dar şi la plata unor daune de 30.000 de euro.

 

Robert Liviu Dîscă are 21 de ani şi îşi va petrece următorii ani ai tinereţii în spatele gratiilor. Tânărul este protagonistul unei caz des întâlnit mai ales pe şoselele din România, însă care, în cazul său, a avut un final tragic. Din cauza unei decizii impulsive, tânărul a lovit cu palma un bărbat cu care a intrat într-un conflict banal, acesta murind după ce a căzut şi s-a lovit cu capul de asfalt.

„Aşa sunteţi voi care aţi venit din Italia“

Robert Dîscă, stabilit în comuna ieşeană Mirceşti, a fost condamnat zilele trecute la cinci ani de închisoare, fiind găsit vinovat pentru infracţiunile de lovituri cauzatoare de moarte şi conducere fără permis. El a recunoscut faptele, însă, chiar şi aşa, a contestat decizia primei instanţe, nemulţumit de cuantumul pedepsei. Procesul urmează să se reia la Curtea de Apel Iaşi. Victima lui Dîscă este un bărbat de 63 de ani, originar din Roman, care în data de 26 aprilie se afla la soacra sa din Răchiteni – Iaşi.  În acea zi, la orele dimineţii, Ioan Iacob a plecat pentru a verifica o cultură de viţă-de-vie din marginea satului. Pe drum, Iacob s-a intersectat în trafic cu Robert Dîscă, aflat la volanului unui autoturism BMW, cu număr de înmatriculare italian.

„Inculpatul susţine că a fost împiedicat să-l depăşească, astfel că a oprit autoturismul, a coborât şi s-a îndreptat spre victima care «înjura şi gesticula spunând… aşa sunteţi voi care aţi venit din Italia»“, se arată în motivare. În documentul semnat de judecători se mai arată că Dîscă l-ar fi întrebat pe sexagenar „Pe unde mergi, boschetarule?“, lovindu-l cu palma peste faţă. „În urma loviturii, victima, Iacob Ioan, a căzut la pământ şi s-a lovit cu capul de asfalt, dând semne de inconştienţă. Intrat în panică, inculpatul a încercat să readucă în simţiri victima, aplicându-i câteva palme. După ce victima şi-a recăpătat cunoştinţa şi i-a spus inculpatului că se simte bine, inculpatul a ajutat-o să se retragă la marginea drumului“, se mai arată în motivare. Judecătorii spun că victimei îi curgea sânge pe gură şi pe nas, moment în care Dîscă a plecat de la faţa locului, întrucât se apropiau mai multe persoane.

Citește și: A învins teroriștii cu făcălețul

Daune de 15.000 de euro

Ioan Iacob a ajuns ulterior la spital, mai întâi la Paşcani, după care la Iaşi. Potrivit motivării, a doua zi, pe 27 aprilie „medicii i-au comunicat soţiei victimei că starea de sănătate a soţului ei este foarte gravă şi să se «pregătească de înmormântarea acestuia»“. Următoarea zi, Iacob a murit. În timpul anchetei, oamenii legii au descoperit că Robert Dîscă avea permisul suspendat după ce, anterior, fusese prins conducând cu viteză. „Este clar că decesul a survenit nu ca o consecinţă directă a loviturilor primite de la inculpat, ci ca urmare a proiectării victimei cu capul de asfalt, împrejurare pe care inculpatul putea să o prevadă. În aceste condiţii, intenţia inculpatului a fost clar în sensul de a cauza victimei suferinţe fizice şi de a-i vătăma integritatea fizică, dar nu de a-i cauza decesul, împrejurare pe care inculpatul nu a acceptat-o, dar pe care putea să o prevadă, victima fiind în vârstă, putându-şi pierde uşor echilibrul în urma loviturilor primite“, e motivarea judecătorilor, care au refuzat să schimbe încadrarea juridică din lovituri cauzatoare de moarte în omor. Doi aparţinători de-ai lui Ioan Iacob vor trebui să primească fiecare daune morale de 15.000 de euro de la Dîscă, potrivit deciziei primei instanţe.

Sursă: zdi.ro

accidentede la o palmaEsti din Iasipuscarieun ieşean de 21 de ani a ajuns la puşcărie
Read more
  • Published in Info Trafic, Social
No Comments

ACCIDENTELE MORTALE din IAŞI şi legatura dintre ele. Cifra morţii a pândit de fiecare dată!

luni, 04 septembrie 2017 by administrator

ACCIDENTELE MORTALE din IAŞI

Trei accidente deosebit de grave, au îngrozit un oraș întreg. Motivele producerii acestor accidente sunt prea bine cunoscute. Atât de politiști, dar și de cadrele medicale care sunt chemate să salveze vieți de fiecare data cand acestea se produc.

Accest articol nu reprezintă un „proces de judecată„, reprezintă mai mult un semnal de alarmă.

Nu ştim încă bilanţul victimelor din accidentele rutiere pentru anul curent, dar cifrele anului 2016 sunt sumbre.

 48 DE MORŢI SI 411 RĂNIŢI GRAV ÎN ACCIDENTE PRODUSE ÎN 2016

Acum când scriu, ceasul arată 19:01. Pană la această oră au avut loc peste patru accidente rutiere. Cel mai grav fiind cel produs azi dimineaţă în zona Nicolina, unde o femeie a fost acroşată de către un taximetrist.

Îmi doream de ceva vreme să fac un articol despre consecinţele vitezei, acoolului şi uneori a oboselii. Am căutat câteva detalii despre cele mai grave accidente rutiere din Iaşi( anul 2017).

Am realizat după câteva minute cu stupoare ca toate aveau ceva în comun: “Cifra doi.”

Iată ce reprezintă cifra doi: “De la această cifră se trage răul, căci prin 2 a încetat unitatea și a început dualitatea, lupta binelui cu răul, această cifră a provocat antagonismul. „2” reprezintă însăși lumea, o eternă luptă. Oare, reprezintă şi lupta dintre viaţă şi moarte?”

Oare câţi şoferi au curajul să spună că au condus cu peste 140 km/h? Probabil mulţi o să spună: “EU ŞTIU SĂ STĂPÂNESC MAŞINA.” TU poate DA, alţii NU!

Oare câţi şofei au curajul să spună că au condus chiar dacă erau foarte obosiţi?

Oare câţi şoferi au curajul să spună că au condus băuţi?

CELE  TREI ACCIDENTE CARE AU ÎNTRISTAT UN ORAŞ ÎNTREG:

3 SEPTEMBRIE : Un accident rutier grav a avut loc în dimineaţa zilei de duminică, 3 septembrie, la intrarea în municipiul Iaşi. Medicii au declarat decesul a două persoane, alta fiind internată în stare gravă la spital.

Evenimentul rutier a avut loc la intrarea în Iaşi prin cartierul Păcurari, pe raza localităţii Valea Lupului. Potrivit informaţiilor furizate de către reprezentanţii Inspectoratului de Poliţie Judeţean Iaşi, vinovat de producerea accidentului ar fi un tânăr de 22 de ani, care se deplasa înspre Iaşi.

Din cauza vitezei excesive, acesta a sărit peste un parapet de beton ce desparte sensurile de mers în acea zonă. Zidul este pus tocmai pentru a asigura protecţia şoferilor de eventuale accidente rutiere. Ancheta continuă in accest caz.

22 MARTIE : Un bărbat a murit și iubita lui au murit, după accidentul produs intersecția de la Granit, pe bulevardul Socola. Aceștia au fost uciși de un avocat beat care gonea cu o viteză incredibilă. Ce ghinion… Pur şi simplu se aflau în locul nepotrivit, la momentul nepotrivit.

4 FEBRUARIE : O ciocnire violentă între un Audi și un autoturism Dacia Logan a avut loc în zona Podu Roș. Au mai fost lovite și un Citroen și un Ford K. În urma accidentului au murit cei doi pasageri din Dacia Logan, soț și soție.

Martorii spun că autoturismul Audi venea dinspre Nicolina către Podu Roș, a forțat trecerea pe culoarea roșie a semaforului. A reusit să evite în ultimul moment pietonii, a pierdut controlul volanului și a intrat în plin în Dacia Logan, din lateral. Loganul venea dinspre Aleea Rozelor și vira dreapta spre Podu Roș.

AccidentACCIDENTELE MORTALE din IAŞIAudibarbatDacia LogandoiEsti din IasiFordIasuliubitamasinimortmortaleoraşorasul IasiPacurariPodu RostragiceValea Lupului
Read more
  • Published in Info Trafic
No Comments

Modificări importante în traficul din Iași

luni, 04 septembrie 2017 by administrator
modificari in traficul iesean

Modificări permanente pentru traseul autobuzului 50

Traseul autobuzului care face curse regulate la Aeroportul Internaţional Iaşi a fost prelungit până la Gară. Potrivit reprezentanților Companiei de Transport Public (CTP) Iaşi, prima cursă de la Gară va pleca astăzi la ora 12.35.
„Orarul traseului 50 este realizat în strânsă legătură cu programul zborurilor. Pentru cursele interne, autobuzul soseşte la aeroport cu o oră înaintea decolării avioanelor, urmând a părăsi aeroportul la 20 de minute după aterizare. În cazul curselor externe, aceşti timpi se măresc la două ore pentru decolări şi 30 de minute pentru aterizări”, se arată într-un comunicat al CTP Iaşi.

Astfel, începând de astăzi, itinerariul autobuzului 50 va fi Gară – Piaţa Unirii – Târgu Cucu – Aeroport şi Aeroport – Târgu Cucu – Piaţa Independenţei – Gară.

Citește și ROMANIA, TE IUBESC! Occident si estul lumii. Diferentele dintre marfa vanduta la noi si cea din statele vest-europene

Modificari temporare in traficul iesean

În această săptămână, CTP Iaşi va opera şi alte modificări în transportul public, schimbări valabile pentru perioada 5 – 10 septembrie, în contextul desfăşurării Raliului Iaşului.
Circulaţia tramvaielor de pe traseele 1 şi 13 va fi deviată pe bd. Tudor Vladimirescu, iar tramvaiele de pe traseul 9 vor fi înlocuite cu autobuze, în timp ce tramvaiul 8 va fi suspendat.

Suplimentar, pe 8 septembrie, va fi blocată circulaţia rutieră pe bd. Independenţei (între intersecţia cu str. Nicolae Bălcescu şi Piaţa M. Eminescu) şi şos. Păcurari (între Piaţa M. Eminescu şi intersecţia cu str. Cişmeaua Păcurari). Întreruperea traficului va duce la modificarea traseelor autobuzelor cu numerele 28 şi 42 care vor circula pe linia de tramvai între Târgu Cucu şi Piaţa Mihai Eminescu.

De asemenea, autobuzele de pe traseele 20, 43 şi 46 vor circula prin Copou şi vor ajunge în Păcurari prin str. Toma Cozma. Spre zone centrală, aceste autobuze vor circula pe şos. Moara de Foc.
Sursa: ziaruldeiasi.ro

aeroportAutobuzautobuz 50CTPEsti din IasiieseniRaliul IasiuluiTrafic Iasitransport un comun
Read more
  • Published in Info Trafic, Local
1 Comment

Șoferii care parchează în zone interzise din municipiul Iași riscă amenzi drastice

marți, 29 august 2017 by administrator

Consiliul Local a aprobat astăzi tarifele pentru activitatea de ridicare, transport și depozitare a mașinilor parcate ilegal din municipiul Iași.

În cazul în care autoturismul este ridicat, transportat și depozitat la baza Servicii Publice Iași, șoferul va trebui să achite o taxă de 430 lei pentru returnarea mașinii. În cazul în care se prezintă după 24 de ore, va plăti suplimentar 45 lei pentru fiecare zi de întârziere.

Un alt tarif este de 290 lei și are în vedere situația în care șoferul ajunge la mașină, care este ridicată pe autoplatforma auto, dar nu a fost transportată la baza SPI. Inițial, tarifele erau de 450 lei, 330 lei și 60 lei, dar acestea au fost reduse în urma discuțiilor din CL.

Consilierii PNL au votat împotriva tarifelor stabilite, în contextul în care propunerea lor de taxare viza 250 lei pentru returnarea mașinii și 100 lei pentru cel de-al doilea caz. Aleșii PSD au respins aceste tarife. Important de știu este că hotărârea de CL va intra în vigoare peste două săptămâni.

Sursa: Ziarul de Iasi

AUTOdin municipiul IașiEsti din IasiIasulMasinitaorasul Iasisoferitaxe
Read more
  • Published in Info Trafic
No Comments

ATENŢIE ŞOFERI! Modificări de circulaţie începând de mâine 28 august!

duminică, 27 august 2017 by administrator

Începând de luni, 28 august, vor fi făcute lucrări de dezafectare a liniilor de tramvai de pe șos. Națională, pe tronsonul cuprins între intersecția cu bd. Nicolae Iorga și bifurcația din zona spălătoriei auto K9. Scoaterea liniilor de tramvai va fi urmată de pregătirea porțiunii de drum menționate pentru asfaltare. Lucrările fac parte din proiectul de modernizare a Splai Bahlui – Mal Drept și vor impune noi restricții de circulație.

Astfel, începând de luni, 28 august, pe șos. Națională, între intersecția cu bd. Nicolae Iorga și intersecția cu bd. Dimitrie Cantemir, circulația rutieră va fi cu sens unic, dinspre Podul de Piatră spre Podu Roș. La intersecția cu bd. Dimitrie Cantemir, conducătorii auto nu vor mai putea intra pe șos. Națională pentru a merge spre Podul de Piatră și vor trebui să ocolească fie pe Splai Bahlui – Mal Stâng, fie pe bd. Dimitrie Cantemir și apoi pe str. Decebal, fie pe bd. Nicolae Iorga. Pe șos. Națională, între Podu Roș și bd. D. Cantemir se va circula normal, în dublu sens.

Tot în cadrul proiectului de modernizare a Splai Bahlui – Mal Drept, în aceste zile au început lucrările de modernizare a bd. Chimiei, între pod Tudor Vladimirescu și pod Metalurgiei.

Deciziile punctuale privind restricționarea / închiderea circulației în zonele afectate de lucrări vor fi luate de Poliția Municipiului Iași – Biroul Rutier și Poliția Locală, cu sprijinul constructorului. În timpul lucrărilor pe tronsoanele de drum menționate va fi asigurat accesul mașinilor de intervenție ale Poliției, Jandarmeriei și Inspectoratului pentru Situații de Urgență.

Lucrările de modernizare a Splai Bahlui – Mal Drept sunt efectuate de asocierea Viarom Construct S.R.L. – Conest S.A, iar valoarea totală proiectului este de aproximativ 30,7 milioane de lei, din care 12 milioane de lei sunt prevăzute în bugetul local al acestui an. Lucrările se vor desfășura pe aproximativ şase kilometri, fiind prevăzută reabilitarea carosabilului pe traseul dintre Podul de Piatră şi podul Sfântul Ioan, dar şi refacerea șos. Naţionale pe sectorul dintre Podu Roş şi Podul de Piatră.

Read more
  • Published in Altele, Info Trafic
No Comments

Continental dezvoltă la Iași o tehnologie pentru parcarea automată a maşinilor

vineri, 25 august 2017 by administrator

Continental dezvoltă la Iași o tehnologie pentru parcarea automată a maşinilor

 


Inginerii ieşeni ai companiei Continental lucrează la un program cu ajutorul căruia vehiculul poate efectua independent parcarea la simpla atingere a unui buton.


Gigantul german Continental dezvoltă la Iaşi un sistem prin intermediul căruia şoferii pot să înveţe maşinile să parcheze în anumite situaţii de rutină. Tehnologia automată de conducere la care lucrează inginerii ieşeni ai companiei Continental oferă maşinilor o „memorie” pentru procedurile de parcare recurente şi, după ce a învăţat să parcheze, vehiculul poate efectua independent astfel de proceduri la simpla atingere a unui buton.

„În mod normal, oamenii sunt cei care trebuie să înveţe cum să-şi parcheze maşinile – şi cu siguranţă nu este cea mai populară sarcină printre şoferi. Prin urmare, compania de tehnologie Continental a dezvoltat o soluţie care poate cel puţin să scutească şoferii de rutina parcării frecvente şi repetitive. Noua funcţie Trained Parking înregistrează şi stochează secvenţa unei proceduri de parcare. Când trebuie să lase iar autoturismul în acelaşi loc, şoferul conduce maşina până unde a început înregistrarea şi, la atingerea unui buton, vehiculul efectuează independent procedura de parcare învăţată anterior. În România, o echipă Continental din Iaşi lucrează la dezvoltarea de sistem: „realizează algoritmi şi acoperă implementarea software a acestei tehnologii”, a explicat Alfred Eckert, şeful departamentului Advanced Technology din cadrul diviziei Chassis & Safety Continental. Pentru funcţia de Trained Parking, Continental utilizează senzori deja disponibili în maşină, cum ar fi camerele şi radarele, pentru a detecta împrejurimile. Potrivit oficialului Continental, prima dată când treseul este condus manual, sistemul generează o hartă precisă a împrejurimilor din datele senzorului şi apoi stochează această hartă.


Ulterior, când vehiculul se află în zona acoperită de hartă, acesta poate determina poziţia sa precisă şi poate conduce în mod automat pe ruta învăţată. „Şoferul poate ieşi din autovehicul înainte de activarea procedurii de parcare, deoarece parcarea autoturismelor nu are nevoie de asistenţă pentru şofer. În acest fel, funcţia Trained Parking nu numai că îl scuteşte pe conducătorul auto de o rutină obişnuită ci permite, de asemenea, parcarea maşinilor în spaţii strâmte, în garaj, fără ca şoferul să fie nevoit să se streseze pentru a ieşi. În mod natural, vehiculul are o privire de anvamblu la toate cele 360 de grade ale mediului înconjurător în timpul fiecărei parcări. Dacă se detectează un obstacol, cum ar fi un coş de gunoi uitat pe traseu, vehiculul îl va ocoli, dacă este posibil. În cazul obiectelor în mişcare, cum ar fi jocul pentru copii, vehiculul se va opri. Acesta va continua cu parcarea numai după ce în jurul său nu mai sunt obstacole”, a adăugat Alfred Eckert. Funcţia „Trained Parking” va fi disponibilă în două versiuni. Potrivit Continental, varianta care va fi prezentată ca parte a noii lumi a mobilităţii la Salonul Auto de la Frankfurt este parţial automatizată şi necesită încă supravegherea şoferului.  

Sursa: ziaruldeiasi.ro

AUTOEsti din IasiIasulieșeanmaşinilororasul Iasi
Read more
  • Published in Info Trafic
No Comments

(UPDATE) Lucrările de modernizare sunt în toi în Iași! Iată cum se circulă

joi, 24 august 2017 by administrator
Lucrari de modernizare Șoseaua Națională Iași

Lucrările s-au mutat pe Șoseaua Națională

Din luna aprilie, pe tronsonul Podul de Piatră – Podu Roș s-a putut circula în dublu sens. După finalizarea lucrărilor pe străzile Petru Movilă şi Sf. Andrei, s-a revenit la situația din primăvară, iar separatoarele de sens dintre străzile Alexandru Ipsilanti Vodă şi Gh. Ghibănescu. Urmează Șoseaua Națională!

„Cred că a fost singura măsură inspirată din ultima perioadă, în ceea ce priveşte circulaţia. Şi-aşa, pe sensul dinspre Podu Roş spre Podul de Piatră, se circula pe un singur fir, din cauza maşinilor parcate. Părerea mea este că această stradă ar trebui lăsată cu dublu sens, în continuare. Cel puţin până la finalizarea lucrărilor pe splaiul celălalt sau pe Şoseaua Naţională, care arată jalnic”, a declarat un taximetrist pentru ziarulevenimentul.ro

Între timp, pe data de 23 august 2017, Viarom a început lucrările pe Șoseaua Națională. Astfel, jumătatea de carosabil aferentă sensului dinspre Podu Roş spre Podul de Piatră a fost decopertată. Pe cealaltă jumătate se circulă în dublu sens, fiind amplasate separatoare.

24/08/2017; 8:00 a.m.

Șoseaua Națională lucrări Iași

Foto: estidiniasi.ro

UPDATE 25/08/2017

De luni, 28 august 2017, pe Șoseaua Națională se va circula pe un singur sens, din Podul de Piatră spre Podu Roș. Această modificare apare datorită începerii lucrărilor de dezafectare a liniilor de tramvai de pe tronsonul cuprins între intersecția cu bd. Nicolae Iorga și bifurcația din zona spălătoriei auto K9.

La intersecția cu bd. Dimitrie Cantemir, conducătorii auto nu vor mai putea intra pe Șoseaua Națională pentru a merge spre Podul de Piatră și vor trebui să ocolească fie pe Splai Bahlui – Mal Stâng, fie pe bd. Dimitrie Cantemir și apoi pe str. Decebal, fie pe bd. Nicolae Iorga, explică radioiasi.ro

Articolul va fi actualizat în mod regulat. Dacă te interesează stadiul lucrărilor, verifică pagină!

Esti din IasiIasilucrari de modernizarePodu RosPodul de Piatrasens unicTraficViarom
Read more
  • Published in Info Trafic, Local
No Comments

Bilanţ sumbru la Iaşi! Aici s-au petrecut unele din cele mai grave accidente din ţara din ultimii ani!

miercuri, 26 iulie 2017 by administrator

Tragedia de la Uricani

Neatenţia şoferului, care a ignorat indicatoarele rutiere, a dus la tragedia de duminică, din judeţul Iaşi. 11 persoane, între care doi copii, au murit, după ce maşina în care se aflau a fost lovită de tren. De vină sunt şi autorităţile care n-au luat nicio măsură ca să reducă riscul producerii de accidente, la trecerea de cale ferată de la Uricani.

Cine sunt vinovaţii tragediei de la Uricani, unde au murit 11 oameni?

Cei 11 se aflau într-o maşină de 7 locuri şi mergeau să culeagă via la o fermă din apropiere. Şoferul îşi recuperase permisul de puţin timp, după ce îl avusese suspendat tot pentru neacordare de prioritate.Şi vegetaţia din zonă dar şi lipsa unei bariere care să-i oblige pe şoferi să se oprească se numără printre cauzele producerii accidentului. Trecerea la nivel cu calea ferată este prevăzută doar cu indicatoare rutiere. În acelaşi loc, anul trecut, trei persoane au murit lovite de tren. La CFR şi la primărie au fost depuse numeroase cereri pentru desfiinţarea trecerii sau montarea unor bariere. Fără niciun rezultat: Compania feroviară şi primăria comunei Miroslava, de care aparţine satul Uricani, şi-au pasat responsabilitatea.

CFR mai susţine că actualul sistem de semnalizare corespunde normativelor tehnice în vigoare. De cealaltă parte, reprezentanţii Primăriei Miroslava spun că legea nu le permite nici amplasarea unei bariere şi nici închiderea drumului.

Procurorii Curţii de Apel, care conduc ancheta, nu exclud ca în dosar să fie cercetaţi şi cei care au respins solicitările de modificări în trafic pentru acel segment de drum.

Familiile celor care au murit în accidentul de duminică vor primi ajutoare materiale din partea Asociaţiei pentru Protecţia Victimelor Accidentelor de Circulaţie, care va plăti şi expertizele criminalistice, şi rapoartele de necropsie.

Zeci de oameni au murit în accidente feroviare

Zona unde a avut loc tragedia este un adevărat punct negru pe harta judeţului. În ultimii 11 ani, în judeţul Iaşi s-au petrecut nouă accidente grave la trecerile peste calea ferată, soldate cu zeci de morţi.

                                                     Accidentul rutier de la Scânteia

 

Un accident care s-a produs la data de 14 august2009, ora 14:20 (UTC+3), pe drumul județean 246 între un tren de persoane și un microbuz. În urma accidentului au decedat 14 persoane, iar alte 2 au fost rănite grav. A fost cel mai sângeros accident rutier din Romania din ultimii 15 ani.

Un microbuz cu 16 persoane la bord a fost lovit de un tren de persoane la trecerea peste calea ferată din apropierea gării localității Scânteia. Conform domnului Raed Arafat, subsecretar de stat al Ministerului Sănătății Publice, în accident au decedat pe loc 13 persoane printre care și un copil de 8 ani, iar alte 3 persoane au fost rănite grav. Șoferul microbuzului a murit după trei zile, aducând numărul deceselor cauzate de accident la 14.

Microbuzul, lovit de tren pe partea central-stângă, a fost împins 350 de metri de la locul impactului.

Trenul de pasageri implicat în accident aparține companiei feroviale Regiotrans și opera pe ruta Iași – Brașov.

Potrivit poliției Iași, accidentul s-a produs datorită neatenției șoferului de microbuz asupra semnalelor de avertizare de la trecerea peste calea ferata.

Cinci autoturisme si un autobuz erau incolonate pe linia de tramvai. Erau oprite la semafor cand, din spate, a venit tramvaiul. Vatmanul a incercat sa franeze, insa toate sistemele i s-au oprit. A fost momentul care a declansat scenele teribile.

Tramvaiul a lovit mai intai trei masini, pe care le-a aruncat una peste alta. Urmatorul autoturism a fost si el impins intr-un scuar. A urmat o Dacie, in fata careia se afla autobuzul. Mai intai a impins-o si apoi s-a urcat peste ea.

Toti soferii au povestit ca totul s-a intamplat intr-o fractiunde de secunda si ca au fost arucnati ca niste jucarii. Un taxi a zburat pur si simplu prin aer si a ajuns pe cupola unei alte masini.

Oamenii din masinile implicate in accident povestesc ca au trait clipe de groaza cand tramvaiul a scapat de sub control.

„Daca va spun ca au venit masini peste noi si tramvaiul, nu stiu, ne-a invartit in aer, am vazut numai praf si ne-a innebunit. Ne-a luat pe sus, bine ca suntem intregi”, a declarat unul dintre acestia.

„Au tipat oamenii, a fost groaznic, infricosator. Au inceput sa zboare masinile, taxiul stiu ca a zburat peste tramvai, a incercat sa franeze, dar nu au tinut franele”, a declarat unul dintre pasagerii din tramvai.

Cinci echipaje de pompieri si medici SMURD au intervenit pentru salvarea ranitilor. Mai multi calatori din autobuz, din tramvai sau pasageri din masinile sfaramate au primit ingrijiri la fata locului.

Tulburat, vatmanul abia si-a facut curaj sa coboare.

Tramvaiul circula de numai trei luni, cu revizia facuta, precizeaza autoritatile.

„Tramvaiul este la strada de trei luni de zile, bineinteles ca atunci cand a iesit la strada s-au facut toate verificarile, din cate inteleg vatmanul spune ca nu a actionat sistemul de franare, acum poate sa fie adevarat sau sa fi franat prea tarziu. E un dezastru total”, a declarat Romeo Olteanu, viceprimar Iasi.

Soferul mort in accident era angajat al peninteciarului si mergea impreuna cu asistenta dupa medicamente.

Surse: www.stirileprotv.ro, www.tvr.ro, wikipedia.ro

Esti din IasiInfo Trafic
Read more
  • Published in Info Trafic
No Comments

Coşmar pentru viitorii şoferi. Interval exorbitant de timp între şcoală şi examenul auto

luni, 24 iulie 2017 by administrator

Modul de organizare a şcolilor de şoferi, legislaţia, rata reușitei şi intervalul mare de timp între şcoală şi examenul auto au generat discuţii aprinse între membrii Comisiei de Dialog Social din cadrul Prefecturii Iaşi. O primă nemulțumire a fost expusă de Antonio Marcelli, președintele Asociației Profesionale a Formatorilor Auto Pro Safe Drive din Județul Iași. Revolta acestuia este din cauza faptului că Ministerul Transporturilor obligă instructorii auto, aceștia fiind înregistrați ca peroane fizice autorizate, să aibă aceeași dotare ca orice școală auto.

O altă problema ar mai fi că îi și obligă să aibă o rată de promovare de cel puțin 40% la examenul prin care se obține permisul auto, insă fără a face deosebire între categoriile pe care le vizează cursanții.

Un studiu făcut de Direcția Regim de Permise și înmatriculare Vehicle (DPRCIV) arată că anul trecut în județul Iași funcționau 47 de școli de șoferi cu o promovabilitate de 28.75% astfel încadrându-se  în rândul celor mai mici din țară. 

Făcând o paralelă între școlile de șoferi din Iași o promovabilitate de 100% s-a înregistrat doar la o școala cu 2 cursanți, în timp ce, la polul opus se afla una cu o rată a promovării de 9.72%, la o școală cu 72 de cursanți. Această rată este influențată și de perioada de 3-4 luni de așteptare pentru a susține examenul auto, susține Marcelli.

„Cursații sunt slab pregatiți!”

Comisarul șef Vasile Zancornea a fost intru totul deacord cu afirmația facută de prefectul Marian Șerbescu: „Așadar, procentul mic de admiși este dat de slaba pregătire a cursanților” adăugând că interesul majorității cursanților este acela de a folosi actul in sine, permisul, in scopuri cum ar fi completarea unui CV și nu să conducă.

Comisarul Vasile Zacornea a mai explicat că, până acum un an când se renunțase la proba teoretică dacă un candidat pica la cea practică, timpul de așteptare între cele doua examene era de 30 de zile.

Șeful de la Permise Auto a precizat că în aceste condiții numărul de examinați a crescut foarte mult și ar trebui stabilit un echilibru între numărul acestor și numărul examinatorilor. Am solicitat acest lucru de zeci de ori” spune acesta..

Și profesorul de legislație și totodată psihologul Emil Forst face o afirmație cu privire la această problemă:”E o problemă socială serioasă și pentru ca lucrurile să mearga bine, pe lângă angajarea de personal trebuie îndeplinite trei condiții: școlile de șoferi să-și facă datoria, la fel și serviciul de examinare, iar legislația să fie modificată„.

Alte păreri

În opinia Violetei Amariei, președintele Confederației Sindicatelor Democratice din România, indiferent de cum se organieaza instructorii auto (PFA sau în școli) trebuie să existe aceleași condiții, exact cum instituțiile de stat și private se ghidează după aceleași reguli.

Citește și Cine răspunde pentru criminalii din trafic?

În această discuție a intervenit și George Albulescu, inspectorul șef al ITM, afirmând:

„Dacă dumneavostră doriți să desfășurați o activitate care impune înființarea unui SRL, înființați SRL-ul. Nu vă înregistrați ca PFA și apoi să vă plângeți că nu vă dă voie să vă angajați instructori”.

Antonio MarcelliEsti din IasiExamenul autoieșeanMarian ȘerbescuMihai Chiricaorasul IasiPrimarulscoala de soferissoferiVasile Zancornea
Read more
  • Published in Info Trafic
No Comments

Cine răspunde pentru criminalii din trafic?

duminică, 23 iulie 2017 by administrator

Ne-a fost dat ochilor să vedem în decursul acestui an nenumărate accidente mortale. Întrebarea noastră este… Cine răspunde pentru criminalii din trafic? Câțiva ani de pușcarie nu ne încălzește cu absolut nimic.

Modul de organizare a şcolilor de şoferi, legislaţia şi intervalul mare de timp între şcoală şi examenul auto au generat discuţii aprinse între membrii Comisiei de Dialog Social din cadrul Prefecturii Iaşi.

 

* Pe plan local, autorităţile admit că nu pot lua nicio măsură pentru îmbunătăţirea acestei activităţi

* Judeţul Iaşi este penultimul în ţară la cifra celor care promovează examenul auto

Anul acesta, în urma controalelor Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, o şcoală de şoferi a rămas fără autorizaţie din cauza neregulilor depistate, iar în alte unităţi de instruire auto orele nu se efectuau, deşi erau trecute pe hârtie

Situaţia şcolilor de şoferi din judeţul Iaşi a fost una din cele mai sensibile teme dezbătute anul acesta în cadrul şedinţelor Comisiei de Dialog Social din cadrul Prefecturii Iaşi. Reprezentanţii instructorilor auto din judeţ, prin vocea Asociaţiei profesionale a formatorilor auto Pro Safe Drive Iaşi, trag un semnal de alarmă cu privire la imaginea judeţului şi la problemele care influenţează negativ securitatea rutieră.

Aceştia consideră că Ministerul Transporturilor nu se implică în mod real în securitatea rutieră.

„Şcolile de şoferi trebuie să raporteze Ministerului Transporturilor coeficientul de promovabilitate înregistrat. Dacă în Iaşi acesta este sub 30%, şcolile de şoferi din Iaşi raportează procente de 75%, 80% sau chiar 90%. Probabil că aceste raportări rămân undeva prin sertare, fără a fi analizate, şi rămân fără niciun fel de urmări. La ora actuală, în Iaşi, programările pentru examene au ajuns, practic, până în luna noiembrie, ceea ce reprezintă o problemă serioasă. Fără a lua în discuţie toate cauzele, la o analiză mai atentă se observă că mulţi din cei care se prezintă la Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) sunt la al doilea sau al treilea examen”, a declarat Antonio Marcelli, preşedintele Asociaţiei profesionale a formatorilor auto Pro Safe Drive Iaşi.

Acesta mai subliniază faptul că timpul dintre absolvirea şcolii şi momentul susţinerii examenului auto este mult prea mare.

„Dacă aceşti timp, în cazul Iaşiului, ajung la 3-4 luni, este evident că elevul îşi pierde din capacităţile pe care le avea la terminarea pregătirii. Conform dispoziţiilor legislative ale Ministerului Transporturilor, o grupă de elevi dintr-o şcoală de şoferi poate avea 40 de persoane, contrar oricăror principii pedagogice, iar orice persoană poate ajunge profesor de legislaţie rutieră într-o şcoală de şoferi, după ce a parcurs doar 12 ore de psiho-pedagogie. Cred că suntem singura ţară din Europa unde cineva poate ajunge profesor cu o asemenea pregătire”, au mai precizat reprezentanţii Asociaţiei profesionale a formatorilor auto Pro Safe Drive Iaşi.

Evaluarea cursanţilor, o altă problemă

După evaluarea făcută la absolvirea şcolii de şoferi, urmează o evaluare făcută de către DRPCIV, la examenul pentru obţinerea permisului de conducere. Aici, reprezentanţii formatorilor auto identifică alte nereguli.

„Există probleme, atât la evaluarea teoretică, dar şi la cea practică. Evaluarea teoretică se face pe calculator, prin rezolvarea unui chestionar. Aceste chestionare nu sunt corect alcătuite, alternând întrebări foarte simple cu altele exagerat de dificile. Fără să intrăm în amănunte, să spunem doar că unele întrebări de prim ajutor stârnesc ilaritate printre medici, iar unele întrebări de mecanică, fără nicio utilitate reală, pot fi rezolvate doar de specialist în domeniu. În ceea ce priveşte evaluarea practică, se constată lipsa unor proceduri clare, a unor criterii bine definite de examinare şi o pregătire superficială a evaluatorilor, în special celor nou veniţi în sistem”, au mai adăugat reprezentanţii asociaţiei.

Amenzi usturătoare pentru şcolile de şoferi

Nenumărate nereguli în activitatea şcolilor de şoferi au fost descoperite de Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), în cadrul unor acţiuni desfăşurate la nivelul judeţului Iaşi. În prezent, în judeţul Iaşi sunt 11 institute de Formare Profesională în Transporturi, din care 9 în Iaşi şi două în Paşcani.

„Trebuie să recunoaştem că în privinţa procesului de pregătire profesională există mari diferenţe între aceste instituţii. După cum se constată şi în domeniul şcolilor de şoferi, ca şi în învăţământ în general, există unităţi de elită, unităţi mai bine cotate sau mai slab cotate. Se pare că, în curând, procesul de pregătire din aceste institute va fi monitorizat pe baza unui program de calculator, asemenea şcolilor de şoferi. La ora actuală, ISCTR nu are acces la baza de date oferită de aceste programe”, a declarat Cristian Afloroaie, inspector coordonator judeţean în ISCTR.

În privinţa şcolilor de şoferi, acesta spune că poziţia ocupată de judeţul Iaşi în clasamentul eficienţei acestor unităţi de pregătire a viitorilor conducători auto, aflându-se pe penultimul loc în ţară, este îngrijorătoare.

Reprezentanţii ISCTR spun că de vină pentru această situaţie este planul de învăţământ şi programele şcolare, legislaţia, cazuri în care, deşi pe caietul cursantului orele sunt trecute, în realitate nu sunt efectuate, şcoli care trimit elevii la examenul teoretic fără să aibă orele practice efectuate, durata orelor de conducere nu este respectată, iar examenele de absolvire la încheierea pregătirii şcolare nu se fac ori sunt superficiale.

În 2016, ISCTD a efectuat 46 de controale la sediile şcolilor de şoferi, fiind constatate şi sancţionate 6 abateri cu un cuantum de 26.250 lei, iar în 2017 au fost deja efectuate 12 controale, care s-au materializat într-o amendă de 6.000 de lei şi retragerea autorizaţiei pentru o şcoală de şoferi.

***

Unul dintre cele mai grave incidente petrecute pe străzile Iaşiului a fost provocat de Claudiu Paşnicu, în luna februarie, în Podu Roş. Fără nicio explicaţie, acesta a depăşit neregulamentar o coloană de vehicule, aflată în aşteptare la semafor, şi a intrat cu viteză în intersecţie, pe culoarea roşie a semaforului, unde s-a izbit violent cu un alt autoturism, provocând moartea a două persoane. Acesta este unul din cazurile în care examenele auto ar trebui să practice o evaluare psihologică mai amănunţită a candidaţilor pentru obţinerea permisul

Sursă: Evenimentul.ro

accidenteCriminalicriminalii din traficEsti din Iasiieșeanorasul IasiScoala de soferisoferiTrafic
Read more
  • Published in Info Trafic
No Comments
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Contact

0749 314 463
0752 134 074
contact@estidiniasi.ro

Informații

Termeni si conditii
Politica Cookie

Program

Luni-Vineri: 09.00-17.00
Sâmbătă: Închis
Duminică: Închis

Link-uri externe

ANPC
Sol. Litigii

© 2020. Toate drepturile rezervate. Site creat de Esti din Iasi

TOP