Agenție de publicitate Iași | Marketing Online

  • Acasa
  • Despre noi
  • Servicii
    • Site de prezentare
    • Magazin online
    • Facebook Ads
    • Google Ads
    • Administrare Facebook
    • Administrare Instagram
    • Esti din Iasi daca
    • SEO
    • Branding
    • Grafica
    • Foto – Video
    • Gazduire Web
    • GDPR
  • Contact
Cere oferta
  • Home
  • Blog
  • National
  • Kaufland amendat cu 10.000 de lei după ce un client a fost REFUZAT pe motiv că NU VORBEȘTE UNGUREȘTE
16 iunie 2025

Kaufland amendat cu 10.000 de lei după ce un client a fost REFUZAT pe motiv că NU VORBEȘTE UNGUREȘTE

Kaufland amendat cu 10.000 de lei după ce un client a fost REFUZAT pe motiv că NU VORBEȘTE UNGUREȘTE

by administrator / sâmbătă, 02 septembrie 2017 / Published in National

Joi a fost prezentată o filmare realizată de o persoană care a vrut să-și cumpere o porție de mici de la Kaufland Odorheiu Secuiesc și a fost refuzată fiindcă vorbea românește.

Directorul Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Braşov, Sorin Susanu, a precizat că inspectorii care au aplicat amenda la Kaufland Odorheiu Secuiesc sunt etnici maghiari. Aceştia l-au întrebat pe managerul supermarketului cum angajează vânzătoare care nu vorbesc limba română, iar acesta ar fi răspuns: „Nu le cerem limba română, ar fi discriminare”.

Directorul OPC Brașov: „Nu este o excepţie. În ultimii 3 ani am avut zeci de chesituni similare, de la etichete de produse alimentare exclusiv în maghiară, la faptul că nu erau serviţi turişti la diferite unităţi turistice dacă nu ştiau maghiară, la chestiunea referitoare la maşina Poliţiei locale Harghita (care era inscripţionată doar în maghiară-nr)”.

„Regretăm situația semnalată și totodată ne cerem scuze. Subliniem că ne delimităm ferm de astfel de comportamente discriminatorii. Politica noastră este să oferim servicii de calitate, caracterizate de amabilitate, față de toți clienții, nediferențiat. Vă asigurăm că facem toate eforturile de a comunica cu toți clienții noștri într-o manieră corectă și instruim periodic angajații pentru a preveni astfel de situații”, au răspuns cei de la Kaufland România.

O echipă de la Protecţia Consumatorului Harghita s-a deplasat, vineri dimineaţă, la supermarketul Kaufland din Odorheiu Secuiesc, pentru a verifica în ce măsură faptele relatate de un blogger clujean sunt reale. Situaţia s-a repetat, motiv pentru care compania a fost amendată. Directorul OPC Braşov susţine că nu este vorba despre un caz izolat.

Kaufland revine, vineri seară, cu noi precizări în urma scandalului iscat la Odorheiu Secuiesc:

„În cursul zilei de 1 septembrie 2017, reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor Miercurea Ciuc au realizat un control la unitatea Grill din cadrul magazinului Kaufland din Odorheiu Secuiesc, verificând termenele şi condiţiile de depozitare ale produselor şi au adresat angajatelor unităţii întrebări legate de meniuri, procedura de servire, specificul preparatelor. La finalul acestei vizite de lucru, din data de 01.09.2017, reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor Miercurea Ciuc au acordat o sancţiune în suma de 10.000 lei, conform procesului verbal nr. 0844623 din 01.09.2017. Procesul verbal specifică foarte clar faptul că amenda a fost dată în baza materialului video din data de 31.08.2017 care circulă pe internet şi nu are la bază un alt incident similar petrecut în ziua vizitei A.N.P.C. la unitatea Grill Kaufland. Referitor la informaţia apăruta pe diverse canale media cu privire la o amendă acordată Kaufland Romania în anul 2015 pentru „reclame şi pliante realizate exclusiv in limba maghiară”, menţionăm ca această amendă nu există“.

10.000 de lei a fost amenda pe care a primit-o Kaufland Odorheiu Secuiesc după ce o echipă de la Protecţia Consumatorului Harghita a încercat să afle dacă situaţia descrisă de bloggerul clujean Miliţianul a fost reală: vânzătoarea nu l-a servit deoarece nu vorbea limba maghiară.

„S-a constatat că vânzătoarea de la grill nu înţelege limba română şi nu a putut să comunice cu un client român, motiv pentru care s-a aplicat amenda de 10.000 de lei pentru faptul că prestarea serviciilor nu se poate realiza în mod corespunzător”, a declarat directorul Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorului Braşov, Sorin Susanu

Văzând această chestiune, au iniţiat un control şi într-adevăr, s-a constatat că vânzătoarea nu stăpâneşte limba română şi, ca urmare, nu poate presta corespunzător serviciile.” . Ce spune Legea în această situaţie, s-a decis amendarea cu 10.000 de lei a Kaufland Odorheiu Secuiesc conform Legii 296/2004 – Codul consumatorului. S-a invocat articolul 28 care prevede:

„Se interzice refuzul vânzării unui produs sau prestării unui serviciu către un consumator fără un motiv justificat conform prevederilor legale în vigoare”

De asemenea, incidentă este şi Ordonanţa nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor care prevede la articolul 7 că „prestatorii de servicii trebuie să asigure la prestarea serviciilor, condiţiile stabilite de producător, de actele normative în vigoare, precum şi cele specifice desfăşurării activităţii”.

Directorul CRPC Braşov susţine că acelaşi supermarket a mai fost amendat, în 2015, cu 5.000 de lei pentru că toate reclamele şi pliantele erau realizate exclusiv în limba maghiară, lucru discriminatoriu pentru consumatorii români:

„Nu e o excepţie, au fost zeci de cazuri similare”

 

 

  • Tweet
Tagged under: client, Esti din Iasi, Iasul, ieșean, Kaufland, orasul Iasi, refuz

About administrator

What you can read next

Schimb casa pentru 100.000 de Biblii
„Schimb casa pentru 100.000 de Biblii” | Anuntul inedit al unui roman si planurile sale de viitor
decese cauzate de gripa Romania Iasi
Numarul deceselor cauzate de gripa a ajuns la 22 in sezonul 2017-2018
In Romania sunt locuri unice de pe pamant, minuni de care putina lume stie si cu care ar trebui sa ne mandrim!

Contact

0749 314 463
0752 134 074
contact@estidiniasi.ro

Informații

Termeni si conditii
Politica Cookie

Program

Luni-Vineri: 09.00-17.00
Sâmbătă: Închis
Duminică: Închis

Link-uri externe

ANPC
Sol. Litigii

© 2020. Toate drepturile rezervate. Site creat de Esti din Iasi

TOP